مجله دانشمند
علمی،خبر،بیوگرافی،فیلم و تلویزیون،سرگرمی،آموزشی،دانلود،داستان و.... و ..... و....... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی سرگرمی آموزشی دانلود هر چی بخوای و آدرسaigmblog.lxb.irلینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.به وبلاگ ما اطمینان کنید. می توانید ما را با آدرس  زیر نیز  ما را لینک کنید:

www.aigmblog.loxblog.com

در صورتی که لینک شما در وبلاگ ما ثبت نشد لطفا به ما اطلاع دهید تا در صورت وجود لینک ما در وب سایت شما ما شما را لینک کنیم.

با تشکر

 






ساختمان بدن انسان
«ای انسان! این جهان عظیم، شگفت و با عظمت بارها در تو خلاصه شده است. چرا در خود تامل و تفكر نمی كنی؟!» (علی علیه السلام)
استخوان بندی بدن

 

در نظام آفرینش، انسان تنها موجودی راست قامتی است كه روی دو پا راه می رود؛ در حالی كه بقیه ی جانوران معمولا روی چهار دست و پا راه می روند. بدن انسان توسط اسكلت یا استخوان بندی، شكل خاص و زیبایی به خود گرفته و این یكی از شگفتی های نظام آفرینش است. حال چشم ها را ببندید و فرض كنید كه در بدن شما هیچ استخوانی وجود ندارد، در این حال به چه شكلی در خواهید آمد؟ آیا حركت و راه رفتن برای شما مقدور است؟ چگونه غذا می خورید و با چه اندامی غذا را می جوید؟ هدف از بیان این مطالب پی بردن به یك نعمت بزرگ الهی، یعنی استخوان بندی بدن انسان است. استخوان در بدن ما چه وظیفه ای دارد و چگونه طراحی و ساخته شده است. اسكلت بدن از 206 قطعه استخوان ریز و درشت ساخته شده كه بدن انسان را شكل می دهد و موجب می شود بتواند كلیه ی فشارها و وزن خود را به راحتی تحمل كند.
حال استخوان ها و تركیب آن ها را به طور اجمال مورد بررسی قرار می دهیم. اسكلت بدن انسان طبق یك قانون دقیق مهندسی ساخته شده است. به طور مثال، اندام های ظریف و حساس بدن به طور شگفتی به وسیله ی یك استخوان بندی محافظت می شوند. مثلا مغز كه فرمانروای بدن آدمی است، در یك محفظه ای محكم به نام جمجمه قرار گرفته است و یا نخاع در میان ستون فقرات محافظت می شود، و یا قلب و ریه در میان قفسه ی سینه قرار دارند. وسیله ای كه حركت انسان را ممكن می سازد، اسكلت و ماهیچه ها هستند . اگر اسكلت بدن را براساس قوانین فیزیك مورد بررسی قرار دهیم، شگفتی های عجیبی را در خواهیم یافت.
براساس قانون سوم نیوتتن، هر عمل دارای عكس العملی مساوی و در مخالف جهت نیرو و اراده است. ارتباط این قانون با بدن انسان در كجاست؟ هر انسانی دارای وزن مشخصی است و هرگاه شروع به حركت كردن،‌قدم زدن، دویدن و پریدن می كند كلیه ی وزن بدن او روی یك پا قرار می گیرد. به عنوان مثال ، اگر وزن شخصی 70 كیلوگرم باشد، هنگام راه رفتن تمام این وزن به طور متناوب روی یك پا قرار می گیرد و اگر شروع به دویدن كند و یا بپرد، وزن او حدود 2 برابر یا بیش تر نیرو ایجاد می كند. برای این كه این مطلب را دقیقا متوجه شوید از ارتفاع نیم متری روی یك دستگاه سنجش وزن بپرید و وزن خود را ببینید. عقربه ی دستگاه حدودا وزن 140 كیلوگرم را نشان م یدهد. در این حال، طبق قانون سوم نیوتن كه می گوید هر عملی دارای عكس العملی مساوی و در مخالف جهت نیروی وارده است، مخالف جهت پای انسان كجاست؟ مگر غیر از سر شخص است؟ پس چرا ما در ناحیه ی سر خود، ضربه ای حس نمی كنیم؟ این در حالی است كه طبق این قانون، نیروی وارده بر سر ما باید حدود 140 كیلوگرم باشد. نیرو به چه شكلی خنثی می شود و چه عواملی این نیرو را خنثی می كنند؟ شگفتی در همین جا است!
اگر اسكلت بدن خود را مورد بررسی قرار دهیم، پاسخ این پرسش روشن خواهد شد. ابتدا از ویژگی های كف پا شروع می كنیم تا به جمجمه برسیم، و از این طریق به عظمت خود پی ببریم و ببینیم چه قدر به انسان لطف داشته و چرا او را گل سر سبد آفرینش قرار داده است و بنابراین خدا را همیشه شاكر باشیم. اگر كمی به كف پای خود دقت كنید قوسی را می بینید؛ این قوس برای چیست؟ برای درك بهتر این موضوع، پل های قدیمی و یا طاق چشمه ها را مثال می زنیم كه از نظر معماری، از مقاومت بیش تری برخوردارند.
 

 

[ یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:استخوان بندی بدن,استخوان,بدن زیبای انسان, ] [ 19:11 ] [ علیرضا ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ ما خوش آمدید. آرزوی ما افزایش علم شماست.لطفا در وبلاگ ما نظر داده و با کلیک روی +1 ما را در گوگل محبوب کنید.
موضوعات وب
امکانات وب